lørdag 7. mai 2011

Eventyrlige t-skjorter til Selma!


Her kommer bilder fra et skikkelig kose-prosjekt! Selma og jeg har planlagt t-skjortene sammen, og hun har gledet seg sånn underveis! Den eneste klagen hun har lagt inn, er at de ikke har øyne... Så det spørs nok om jeg ikke må finne fram en synål og litt mørkt garn så vi får ordnet opp i det :)

Stoff: Alle t-skjortene er sydd i Hilco-interlock fra www.sydilla.no, og Hilco-ribb kjøpt samme sted. Jeg er ikke 100% fornøyd med ribben jeg valgte til Prinsessen på erten-t-skjorten, men det var det beste alternativet jeg hadde i hylla mi. Det er jo lov å ønske seg flere farger!



Passformen virker veldig god, men jeg skulle gjerne hatt dem hakket mer jentete i snittet. Heldigvis er det mange meter stoff, og mange flotte eventyr å ta av, så da er det bare å leke seg fram til noe man blir enda mer fornøyd med! Disse t-skjortene er klippet etter et Ottobremønster på trøye. Har bare laget korte ermer.

Stoffer jeg har brukt til applikasjonene:
Bukkene Bruse: Bomullsstoffer fra Stoff og stil + bomullsstoffer jeg har fått av svigermor
Rødhette og ulven: Rødt prikkete bomullsstoff fra et gammelt skjørt, en blondebit fra jeg var liten, babycord fra Sydilla, interlock fra Sydilla, mønstret bomullsstoff fra Stoff og stil
Prinsessa på erten: Velveton fra Hilco, bomullsstoffer fra Stoff og stil, babycord fra Sydilla og interlock fra JNY.

6 kommentarer:

Trine sa...

Åh så søte t-skjorter! Kjempekoselig! :)

fabelblå sa...

Så koselege applikasjonar!

Stine sa...

Guri, så søte! Jeg har også en liten Selma, og hun ble kjempe forelsker i disse skjortene du har laget.. spørst om jeg må herme litt :P ..men bare litt altså :)
Klem

Venke sa...

Så utrolig kule!! Hadde ikke fått med meg alle disse! Dritstilige var de - må være utrolig artig å ha så unike t-skjorter! Og så artig å se igjen stoffene mine i så fine prosjekt!

Eva Mari sa...

Så herlige t-skjorter! <3
Og så må jeg si at jeg ble helt forelska i den headeren du har her i bloggen din,.... Ahhhh!!! Sommer!!

Deilig barnekinn og stoff/bånd etc

Klem fra Eva Mari
*vurderer sterkt oppussing av bloggutseende*

lykke liten sa...

gud for noen flotte og kreative klær!!!!!!!
så utrolig stililig!!!!!!!
ble helt imponert her !!!