torsdag 21. april 2011

Drømmegenser til verdens beste Selma!


I går prøvde jeg å tenke på hva som gjør meg glad når jeg syr, og det er stort sett å bruke en del tid på et plagg, og å planlegge før jeg setter igang... Det blir ofte hastverksprosjekter, og det liker jeg egentlig ikke. Selv om det kan være morsomt å bli ferdig fort.

For å prøve å finne igjen sylysten, lagde jeg et plagg i dag som jeg skulle kose meg med å sy. Det er ikke ofte jeg har mulighet til å sy på dagtid, så jeg utnyttet den første delen av dagen i dag, mens vi hadde barnevakt til størstejenta.

Prosjektet ble en genser til storesøster på 3 år. Hun trenger en del nytt i skuffene sine, og mangler noen tynne gensere som er litt mer moro enn ensfargede trøyer, men ikke er like hysteriske i fargene som en del av de hun er på vei ut av. Rett og slett litt dempet, litt pent, men fortsatt moro.

Jeg ble superfornøyd! Og bedre ble det da hun kom hjem og ropte TUSEN TAKK MAMMA, JEG BLIR SÅ GLAD!--- og skulle ha den på med en gang! DA er det morsomt å sy! Forhåpentligvis blir det flere i samme stilen i løpet av påsken, og om det ikke blir det, skal jeg i alle fall være fornøyd med at jeg fikk laget én ting :-)

Stoff: FANTASTISK myk og god interlock fra Hilco (www.sydilla.no) Ribben er også fra Hilco, kjøpt samme sted. Stoffene i applikasjonene er fra Stoff og stil + svigermors stoffhylle

1 kommentar:

Maren sa...

Det er sånt som dette som gir meg sylyst også! Keep it up!!