onsdag 2. juni 2010

Hurra for 17. mai!

Jeg sydde en kjole til en venninnes datter i 17. mai-helga, og fikk så lyst til å lage lik til Selma. Sara sin glemte jeg å ta bilder av, men den er ganske lik, bare i str. 8 år.

Stoff: Hilco-velour fra www.sydilla.no, Hilco-campan og interlock fra samme sted.



Sommerdragt i Myllymuksut-bambusfrotte fra www.cethodesigns.no. Kantingen rundt er rød ribb fra Stoff og stil, og jeg har brukt KAM-trykknapper i plast. Gleder meg til Lykkedragen får inn knappepresse igjen, kjenner jeg ikke blir venn med tanga.

Og sist, men ikke minst: Posebukse som skulle vært sydd på Sykroken-landstreff i Grimstad i helgen, men da var jeg midlertidig ute av drift, og vaste mest rundt. Denne fikk jeg snekret sammen på mandag :) Lommene kom litt langt ned, og jeg synes den ble litt snau i lengden på toppen. Da gjelder det bare å huske på det før jeg setter saksa i nye stoffer for å sy en til!

Ingen kommentarer: