lørdag 11. april 2009

Astrid (knytebukse) *Gitt bort*


En venninne fikk ei lita jente i høst, og hun har ikke fått noen barselgave av meg enda. Jeg hadde lyst til å få tittet skikkelig på henne først, også hadde jeg lyst til å sy noe i en litt større størrelse, så hun kan bruke den litt lenger. I påsken har jeg sydd knytebukser, og denne skal lille Astrid få. Jeg ble så fornøyd med rød velour og rosa ribb sammen, så jeg har sydd en lik til Selma også. Nå blir de fine jenter!

Inspirasjon har jeg fått fra mange, bl.a. JUBEL (som Selma fikk en kanontøff knytebukse av), mange sveske blogger og Manja som jeg har sydd sammen med hele uka. Manja har laget buksene ganske vide nederst, og det synes jeg var så fint, så det har jeg også gjort! Vi har prøvd oss fram for å finne en hals vi likte, og kom mye nærmere målet i løpet av uka. Denne buksa er en av de jeg synes jeg fikk det fint til på!

Jeg hadde lyst til å finne på noen andre applikasjoner enn stjerner, siden det er så mange som syr knytebukser med stjerner fra før. Men jeg skjønner jo hvorfor de gjør det- det er rett og slett vedig fint! Så her ble det stjerner for alle penga, og jeg er veldig fornøyd med det.

Str: 74-80
Vask: 40 grader

3 kommentarer:

manja sa...

Ja det må være stjerner!!

Jeg gleder meg til å sy nye, og prøve ut nye "halser"...

Jeg gleder meg rett og slett til å få ledninga til symaskinen...kan ikke fatte at jeg glemte den, hehe!!

Heilt spesiell sa...

Skikkelig fin!Ser veldig bra ut i fasongen.

Annemor sa...

Takk! Det irriterer meg at den jeg sydde til Selma ikke ble stor nok. Må begynne å handle større kvanta!

Manja: Jeg er hos mamma og får ikke sydd i dag jeg heller, om det er noen trøst. Men da fikk jeg i alle fall blogget en hel masse!