lørdag 14. mars 2009

Vårjakke i babycord og fleece


























Endelig er den ferdig! Nå har den ligget i UFO-boksen min i 2-3 måneder, og på torsdag tok jeg mot til meg og fisket den fram fra boksen. Jakken er sydd i mørkelilla babycord, og ermene består av forskjellige stoffer fra svigermors stoffhyller. Egentlig skulle jeg fore jakken med vatt, men jeg fikk det ikke til som jeg ville- dermed ble den liggende... Jeg endte med å fore jakken med fleece, og det er jeg veldig fornøyd med. På ryggen applikerte jeg en firkløver. Jeg har hatt tegningen liggende en stund, og det var morsomt å få brukt den :) Firkløverstoffet er et håndfarget batikkstoff- også det fra svigermor!

Jeg ble veldig fornøyd med jakken til slutt, selv om jeg ser tusen ting jeg kan gjøre bedre neste gang!


















6 kommentarer:

Kaja sa...

Wow! Kjempe flott! Likte kjolene dine også:)

Celie sa...

Det var en utrolig flott vårjakke!! Skulle ønske jeg hadde en sånn ufohaug også. Jeg har bare en ufo bestående av en veske med ti millioner lommer på. Når jeg var ferdig å klippe opp dette så var jeg dritlei hele veska og den kommer nok aldri til å bli sydd... Får se om jeg kan bruke "oppklippet" til noe annet.

lillepooh sa...

Så bra den ble til slutt! :)

Annemor sa...

Det høres ut som en slitsom UFO, Celie! Jeg har en stor boks full av halvferdige ting... Skulle ønske den lå færre ting i boksen, men det er jo greit å ta den fram når jeg står litt fast :)

Kafonga sa...

ÅÅÅÅ den var fin :-)

Får jeg gjette på mer eller mindre inspirert av fru Gynther?? Tror ikke jeg tør å gå løs på en sånn ennå, men fikk veldig lyst til å gå hjem og lengte og drømme med Gynther-boka på fanget!

Kjempenydelig og kul! Heldige lille venn som har en sånn :-)

Annemor sa...

Kafonga: Det er helt klart en Gynther-jakke ;) Jeg skjønte ikke oppskriften helt, så jeg spurte svigermor litt, og satte igang! Jeg synes det var vanskelig å bestemme meg for hvordan jeg skulle fore den, og endte med fleece. Ellers var den veldig grei å sy ;)